<bgsound src="http://www.ijigg.com/songs/V2BFBCGCPAD" > My Big Big Adventure: 春江水暖鴨先知

Sunday, April 20, 2008

春江水暖鴨先知

在春節新年過後,我開始了我的健康運動 -- 游泳。

剛好我的朋友在Opal買了一個單位,所以提議每個星期天的早晨到她那裏游泳。其實早在去年的十二月已經有到那裏游泳的經驗。可是因爲氣候的關係,游泳池裏的水很冷,搞到每一次去一定要試水溫才安心下去游。

可是在這一兩個月内,我再去那裏游泳,被我發現,原來以前學習的經典名句:〈春江水暖鴨先知〉所領悟到的含義。原來這個季節的早晨,池水的溫度是多麽地暖和。現在的氣候已是由冬天轉爲春天,白花綻放的時候。天氣,在四季的國家裏,已是非常暖和。鴨子的天性,喜歡戲水。因爲這樣,鴨子到了江河戲水,就可以輕易知道春天已經來臨了。大自然真的很奧妙。

可能因爲這樣,早上九點到露天游泳池裏游泳有種說不出的溫暖、好舒服哦。

我的健康游泳也要趁著這個美好季節裏開始激勵行動。要不然錯過了這個季節,恐怕就要很快地和冷水結緣了。

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey Shin Yeen! I a glad that you enjoy swimming too:) I swim at least once a week these days, and i am loving it! ( Well, i swim breast stroke style only for now, my foward crawl sucks :D)
Just curious, are you still based in Malaysia? In this blog entry you were mentioning about winter and the 4 seasons.... sounds like you are in China or something.....
Anyway, enjoy your new hobby:)

-Li Yen

6:10 PM  

Post a Comment

<< Home