<bgsound src="http://www.ijigg.com/songs/V2BFBCGCPAD" > My Big Big Adventure: 遭殃的愚人節後

Sunday, April 05, 2009

遭殃的愚人節後

今年至今最大的愚人節禮物是我的車子被人撞。而且還是愚人節的隔天夜晚十一點。這個玩笑開得真大。

雖然我知道沒有人想要遇上交通意外(誰想?),可是說起撞我的人也真夠氣!撞了我還惡人先告狀,說我把車開得太靠近(好像是他開得比較近而撞傷我的車),而且只是願意賠賞一半以下的損失,還叫我不用報案。談判不果,軟硬兼施,說起他的悲慘失業半年的故事來。

原本還有點惻隱之心,不過因爲他的舉動改變了我。還好之前我已經下決心去報案,而且在報案之前的隔天下午好心給他一個通知。怎麽知道當我到了警察局才發現,這位阿哥比我還快一步,一大清早就到警察局報案,好像有心向我報復。如果他可以賠賞我的損失我可以幫他一個忙,不讓他的保險有個不良記錄。怎麽知道他的這個舉動不讓我對他有任何的同情。他不給臉,我也不會留情。要是你們任何人遇上車牌BJN 5434 帶藍銀色豐田VIOS, 千萬別上他的當。被他撞倒,不用談判,趕快報案。

車子已送到車廠修理中,人倒是沒事,算是幸運。我真的不希望再遇上車禍,老天爺可否幫個忙? 無論怎麽樣,願大家路上平安。

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

I like it that you always think about the bright side of things/ experiences.The man who hit your car is clearly selfish and manipulative. I hope you can get back your car soon ( and hope you don't have to pay too much for repair) and not let this incident affect the sunny cheerful you:)
Liyen

6:55 AM  
Blogger Traveller who enjoys everything in life said...

Thanks Li Yen for your support. Positive thinking you said? Hahaha... Why let others ruined your day? Besides the situation is beyond my control, no point being angry at things. Most importantly, no one was hurt.

3:01 PM  

Post a Comment

<< Home